Jag älskade honom, det hade jag alltid gjort fast lite i smyg...

Jag älskade honom, det hade jag nog alltid gjort fast lite i smyg.
Men nu älskade jag han som mest, nu när jag satt i hans knä där på festen.
Vi smuttade på varsinn öl. Han viskade i mitt öra att jag var så fin, att jag var allt han drömt om.
Jag har aldrig varit så lycklig förut i hela mitt liv.
Kom sa han tog min hand och jag följde efter honom.
Han öppnade dörren in till ett rum, vi gick in och stängde dörren.
Det var då det hände, han kysste mig, killen jag älskat hela mitt liv kysste mig!
Vi älskade den natten, i flera timmar. Det var den bästa natten i hela mitt liv.
Nu började det bli förmiddag, jag har inte kunnat sova nånting sen jag kom hem på morgonen.
Jag har tänkt på honom hela tiden, på det han sa.
Han skulle ringa, det skulle han, han sa att jag var så vacker och att han trodde på oss.
Han ringde aldrig.

Två månader senare såg jag honom. Han gick med armarna om en annan tjej, någon annan än mig.
Just då tyckte jag inte synd om mig, utan om henne.
För jag visste ju.
Jag visste ju att hon snart skulle bli lurad på samma sätt som mig.
Att han kommer säga att hon är finast i världen, dom älskar, han lovar att ringa.
Hon ligger och tänker på honom i flera dagar, tänker på dem ihop på festen, tänker på hur mycket hon älskar honom.
Men han ringer aldrig. Och så småningom kommer hon se någon med någon annan.
Någon annan än oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0